Χριστιανικαί Αθήναι

“Το έργο του συγγραφέα”: Ο τίτλος του έργου παραπέμπει σε μελέτη θρησκευτικού περιεχομένου, αλλά τούτο δεν αντιπροσωπεύει την πραγματικότητα και την αλήθεια. Βεβαίως η ιστορία των θρησκευμάτων, και εδώ του χριστιανικού, συμβαδίζει και μελετάται μαζί με την κοινωνική, πολιτική, οικονομική και στρατιωτική ιστορία κάθε λαού σε κάθε εποχή. Εξάλλου όλοι μας γνωρίζουμε μέσω των βιβλίων και των παραδόσεων τους θρησκευτικούς πολέμους στις διάφορες εποχές, αφού η θρησκεία πολλές φορές χρησιμοποιήθηκε ως πρόσχημα για επεμβάσεις και κατακτήσεις χωρών, όπως έγινε και κατά τον μεσαίωνα, με το τρανό παράδειγμα των Σταυροφοριών των Δυτικών δυνάμεων κατά της Ανατολής, με αποκορύφωμα την κατάκτηση της ορθόδοξης Κωνσταντινούπολης από τους Φράγκους το 1204, κατά την Δ’ Σταυροφορία. Ιδιαίτερα στους μέσους χρόνους, αλλά και αργότερα, οι θρησκευτικοί πόλεμοι ήταν συνήθης πρακτική ενώ ενωρήτερα το Ισλάμ με τους Άραβες κατέκτησε ένα τεράστιο μέρος της Ασίας, της Αφρικής αλλά και της Ιβηρικής, μέχρι που αντικαταστάθηκε από τη νέα δύναμη της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας.

Ο συγγραφέας, παρ’ όλα αυτά, δεν ξεφεύγει από το θέμα του. Μας προσφέρει μια σειρά σπανίων και χρησίμων πληροφοριών για την εκάστοτε εποχή που διαπραγματεύεται, που δεν αναφέρονται και δεν αφορούν μόνον την Αθήνα, αλλά ολόκληρο τον ελλαδικό χώρο, την Ευρώπη και την Εγγύς και Μέση Ανατολή, αφού η ιστορία των Αθηνών είναι η βάση και το “κεντρικό σημείο” της όλης περιοχής. […] (Από τον πρόλογο της έκδοσης).

Scroll to Top