BIAA

Σεμινάρια

Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες στη γλώσσα: Δυσλεξία, Δυσορθογραφία, Δυσγραφία

H Βιβλιοθήκη της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών (Β.Ι.Α.Α.) διοργανώνει σε συνεργασία με τον τομέα Δια Βίου Εκπαίδευσης και το ΚΔΒΜ της Employ, ως πιστοποιημένο Κέντρο Δια Βίου Μάθησης από τον ΕΟΠΠΕΠ, το επιμορφωτικό πρόγραμμα “Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες στη γλώσσα: Δυσλεξία, Δυσορθογραφία, Δυσγραφία” το οποίο θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 3 Νοεμβρίου 2018 στην αίθουσα εκδηλώσεων της Β.Ι.Α.Α.

Το παρόν πρόγραμμα αφορά στη διεξοδική μελέτη των Ειδικών Μαθησιακών Διαταραχών στη Γλώσσα μέσω της εξέτασης των θεωρητικών μοντέλων, της αιτιολογίας, της συμπτωματολογίας και της ειδικής αντιμετώπισης. Οι εν λόγω διαταραχές απαιτούν ειδική διάγνωση και διδακτική, που συνάδουν με το μαθησιακό και νευρο-ψυχολογικό προφίλ των μαθητών που έχουν διαγνωστεί με Δυσλεξία, Δυσορθογραφία ή Δυσγραφία. Τα μαθησιακά αποτελέσματα αφορούν στην απόκτηση γνώσεων ως προς την έννοια κάθε Διαταραχής, την ένταξη των διαταραχών αυτών στις Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες και την απόκτηση δεξιοτήτων ως προς την αναγνώριση και την αντιμετώπισή τους. Οι διδακτικές τεχνικές του σεμιναρίου αφορούν στα ακόλουθα: Εμπλουτισμένη εισήγηση, Ατομικές/Ομαδικές εργασίες, Προβολή εποπτικού υλικού.

Στόχος Επιμόρφωσης

Σκοπός του σεμιναρίου είναι η λεπτομερής θεωρητική και πρακτική μελέτη των Ειδικών Μαθησιακών Διαταραχών στη Γλώσσα. Αρχικά, θα εξεταστούν συνοπτικά οι Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες ως πεδίο ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών και οι κατηγορίες τους. Θα παρουσιαστεί η σημασία της Γλώσσας ως σημαντικής δεξιότητας και ο ρόλος της στον γενικό εγγραμματισμό. Στη συνέχεια, θα πραγματοποιηθεί ο εννοιολογικός καθορισμός της Δυσλεξίας, της Δυσορθογραφίας και της Δυσγραφίας και η παρουσίαση των θεωρητικών μοντέλων. Θα παρουσιαστούν οι μορφές τους μέσω δειγμάτων γραφής και ανάλυσης περιπτώσεων. Θα αναλυθεί η αιτιολογία τους και οι επιμέρους ψυχο-φυσιολογικοί μηχανισμοί που επιδρούν σε αυτές. Θα εξεταστούν οι πρώιμες ενδείξεις και η συμπτωματολογία των διαταραχών και θα παρουσιαστούν τα ποσοτικά και ποιοτικά δεδομένα αξιολόγησης, που στοιχειοθετούν την εικόνα κάθε διαταραχής. Τέλος, θα αναλυθούν οι αρχές εκπαιδευτικής παρέμβασης σε εξατομικευμένο επίπεδο.

Σε ποιους απευθύνεται

Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς Γενικής και Ειδικής Αγωγής όλων των βαθμίδων, που θέλουν να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους και να αποκτήσουν μία βαθύτερη κατανόηση των Ειδικών Μαθησιακών Διαταραχών στη Γλώσσα και των επιπτώσεών τους στη μαθησιακή διαδικασία. Επίσης, απευθύνεται σε επαγγελματίες ψυχολόγους, λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές κ.α. που συνεργάζονται με παιδιά με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες και αναζητούν πρακτικούς τρόπους για την αποτελεσματικότερη υποστήριξή τους. Τέλος, απευθύνεται σε φοιτητές παιδαγωγικών σχολών, που ενδιαφέρονται να λάβουν γνώσεις για το αντικείμενο.

Δηλώσεις Συμμετοχής

Τ. 211.7706766 & 2310. 230545

http://www.e-employ.gr

Related Posts