BIAA

Σεμινάρια

Συναισθηματική και κοινωνική ενδυνάμωση παιδιών στο Φάσμα του Αυτισμού

employ

H Βιβλιοθήκη της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών (Β.Ι.Α.Α.) διοργανώνει σε συνεργασία με τον τομέα Δια Βίου Εκπαίδευσης και το ΚΔΒΜ της Employ, ως πιστοποιημένο Κέντρο Δια Βίου Μάθησης από τον ΕΟΠΠΕΠ, το επιμορφωτικό πρόγραμμα “Συναισθηματική και κοινωνική ενδυνάμωση παιδιών στο Φάσμα του Αυτισμού” το οποίο θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 10 Φεβρουαρίου 2018 στην αίθουσα εκδηλώσεων της Β.Ι.Α.Α.

Σκοπός του σεμιναρίου:

Η διαταραχή αυτιστικού φάσματος είναι μια ισόβια αναπτυξιακή διαταραχή, που εμποδίζει τα άτομα να κατανοούν σωστά όσα βλέπουν, ακούν και γενικά αισθάνονται. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα στις κοινωνικές σχέσεις, την επικοινωνία και τη συμπεριφορά τους .
Tα παιδιά στο φάσμα του αυτισμού παρουσιάζουν σημαντικές δυσκολίες στην αναγνώριση, στην κατανόηση και στην έκφραση των συναισθημάτων (Μισαηλίδη & Παπούδη, 2009). Τείνουν δε να αποφύγουν τα ανθρώπινα πρόσωπα και είναι δύσκολο να καταλάβουν γιατί τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα του προσώπου «κινούνται», αλλάζουν με αποτέλεσμα αυτή η ανικανότητα να διαβάσουν τα συναισθήματα στο ανθρώπινο πρόσωπο εξασθενίζει τη δυνατότητά τους να επικοινωνήσουν με άλλους ανθρώπους (Χαϊδή & Παπούδη, 2010).
Υπό αυτό το πρίσμα, κρίνονται καταλυτικά, για κάθε ενδιαφερόμενο, δεδομένα όπως: α) η ενημέρωση των αποτελεσμάτων των ερευνών που αφορούν τη διερεύνηση της εκπαίδευσης των αυτιστικών ατόμων στην αναγνώριση, έκφραση και κατανόηση των συναισθημάτων, β) η παρουσίαση καλών πρακτικών συναισθηματικής ενδυνάμωσης ατόμων με αυτισμό και γ) η εμπλοκή των συμμετεχόντων στη χρήση υλικού κατάλληλο για την ενδυνάμωση της συναισθηματικής νοημοσύνης των ατόμων με αυτισμό, έτσι ώστε να αποκτηθούν κατάλληλα εφόδια και ικανότητες για την εκπαίδευση των ατόμων με Δ.Α.Φ.

Στόχος Επιμόρφωσης:

Τα τελευταία χρόνια υπάρχει αυξημένο ενδιαφέρον για τα άτομα στο φάσμα του αυτισμού όσον αφορά την έκφραση και κατανόηση των συναισθημάτων. Στόχος της παρούσας επιμόρφωσης είναι:
α) να σκιαγραφήσει τη συναισθηματική ανάπτυξη και εκπαίδευση των ατόμων στο φάσμα του αυτισμού
β) να παρουσιάσει τα ευρήματα ερευνών
γ) να παρουσιάσει και να θέσει καίριους προβληματισμούς σχετικά με τη συναισθηματική νοημοσύνη των παιδιών στο φάσμα του αυτισμού
δ) να θέσει ερωτήματα για τη ανάπτυξη εκπαιδευτικών μεθόδων ε) να παρουσιάσει σενάρια καλών πρακτικών συναισθηματικής ενδυνάμωσης ατόμων με αυτισμό και στ) να εμπλέξει τους συμμετέχοντες στη χρήση υλικού κατάλληλου, λογισμικών, ψηφιακών παιχνιδιών και δραστηριοτήτων (βιωματικό εργαστήρι), έτσι ώστε να υπάρξει μια ολοκληρωμένη αντίληψη στον τρόπο εκπαίδευσης για την ανάπτυξη των συναισθηματικών δεξιοτήτων των ατόμων με αυτισμό.

Σε ποιους απευθύνεται:

Το σεμινάριο απευθύνεται σε ειδικούς παιδαγωγούς και σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων που θέλουν να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους και να αποκτήσουν μία βαθύτερη κατανόηση της συναισθηματικής νοημοσύνης των ατόμων με αυτισμό και των επιπτώσεών της στη μαθησιακή διαδικασία. Επίσης, απευθύνεται σε επαγγελματίες ψυχολόγους, λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές κ.α. που συνεργάζονται με παιδιά με Δ.Α.Φ και αναζητούν πρακτικούς τρόπους για την αποτελεσματικότερη υποστήριξή τους. Τέλος, απευθύνεται σε γονείς που θέλουν να κατανοήσουν τις επιπτώσεις της συναισθηματικής νοημοσύνης των ατόμων στο Φάσμα του αυτισμού στην καθημερινή ζωή του παιδιού τους και να μάθουν πώς οι ίδιοι μπορούν να λάβουν έναν πιο υποστηρικτικό και καθοδηγητικό ρόλο.

Δηλώσεις Συμμετοχής

Τ. 211.7706766 & 2310. 230545

http://www.e-employ.gr

Related Posts