H Βιβλιοθήκη της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών (Β.Ι.Α.Α.) διοργανώνει σε συνεργασία με τον τομέα Δια Βίου Εκπαίδευσης και το ΚΔΒΜ της Employ, ως πιστοποιημένο Κέντρο Δια Βίου Μάθησης από τον ΕΟΠΠΕΠ, το επιμορφωτικό πρόγραμμα “Αρχαία Ελληνικά και Μαθησιακές Δυσκολίες” το οποίο θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 2 Μαρτίου 2019 στην αίθουσα εκδηλώσεων της Β.Ι.Α.Α.
Το μάθημα που δημιουργεί τις περισσότερες δυσκολίες τόσο στους μαθητές όσο και στους εκπαιδευτικούς στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση είναι τα Αρχαία Ελληνικά. Η πρώτη επαφή των μαθητών στην Α΄ Γυμνασίου με το μάθημα της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας είναι συχνά απογοητευτική, καθώς αυτό διεξάγεται τις περισσότερες φορές με τέτοιο τρόπο που το καθιστά δυσνόητο και αδιάφορο. Πόσο μάλλον για έναν/μία μαθητή/τρια με μαθησιακές δυσκολίες, όπως δυσλεξία, δυσαναγνωσία ή διάσπαση προσοχής, που συνήθως χρειάζεται περισσότερο χρόνο από τους/τις συμμαθητές/τριές του/της, για να ολοκληρώσει την ίδια εργασία. Έτσι ο/η μαθητής/τρια αποκτά μαθησιακά κενά, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να παρακολουθήσει την ύλη των επόμενων τάξεων.
Το παρόν σεμινάριο έρχεται να δώσει θεωρητικές γνώσεις σε ζητήματα μαθησιακών δυσκολιών και πρακτικές συμβουλές για την προσαρμογή και τη διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών σε μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες. Με συγκεκριμένα παραδείγματα από την ύλη των σχολικών βιβλίων και σχέδια μαθήματος, επιχειρεί να επιμορφώσει τους/τις φιλολόγους που διδάσκουν Αρχαία Ελληνικά σε μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες, ώστε να είναι σε θέση να εφαρμόζουν στρατηγικές διδασκαλίας, οι οποίες, μέσα από τα γραμματειακά κείμενα, θα μυήσουν στον κόσμο της αρχαιότητας ακόμα και τους/τις πιο αδύναμους/ες μαθησιακά μαθητές/τριες τους.
Στόχος Επιμόρφωσης
Μετά την ολοκλήρωση του σεμιναρίου, αναμένεται οι συμμετέχοντες/ουσες: να μπορούν: (α) να κατανοούν τα ζητήματα των μαθησιακών δυσκολιών, (β) να προσαρμόζουν τη διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών στις ανάγκες και στις δυνατότητες των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες και (γ) να οργανώνουν ένα σχέδιο μαθήματος κατάλληλο για μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες.
Σε ποιους απευθύνεται
Το σεμινάριο απευθύνεται σε φιλολόγους, σε φιλολόγους ΕΑΕ και σε φοιτητές/τριες φιλοσοφικών σχολών, που θέλουν να αποκτήσουν μία βαθύτερη κατανόηση σε θέματα μαθησιακών δυσκολιών και αναζητούν πρακτικούς τρόπους για την καλύτερη προσαρμογή της διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών σε μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες.
Δηλώσεις Συμμετοχής
Τ. 211.7706766 & 2310. 230545